16 februari 2012

Gedecideerd verhogen pensioensgrechtigde leeftijd...

Ik ben 50+ en ik zoek al meer dan een jaar een nieuwe baan.
Ik stuit regelmatig op ergernissen en ongerijmdheden. Ik ga dan hardop tegen de TV terug praten. Dat heeft geen zin. Niemand die het hoort. Daarom maar een blog gestart onder de naam: Werkman is Werkloos. Misschien dat ik mijn werklozenleed dan wel kan delen

Nederland in recessie
Wat was dan de directe aanleiding? Gisteravond in de De Wereld Draait Door waren economiekenners uitgenodigd om  te praten over de recessie waarin Nederland terecht is gekomen.


Financiële man Mathijs Bouman verkondigde over de recessie: "Als je het vanochtend niet had gezien bij het CBS, had niemand het in Nederland gemerkt" Hij wist zich op de valreep gered door er op het nippertje aan toe te voegen: "Wel toevallig die ontslagen wordt".

Even later was hij het met UvA hoogleraar Barbara Baarsma helemaal eens toen die er geen twijfel over wilde laten bestaan dat "de pensioensleeftijd gedecideerd naar 67 moet worden verhoogd"

Gedecideerd verhogen pensioensleeftijd
'Gedecideerd verhogen van de pensioensgerechtigde leeftijd'. Wat praten de deskundigen toch. Ik ben 54. Ik zoek als een gek naar een baan. Niemand die mij nog wil hebben. Nog 13 jaar te gaan...

(16 februari 2012)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten