14 april 2012

Helft werkloze ouderen al meer dan een jaar thuis


Opvliegers naast aanvliegers
Als werkloze 50-plusser is het leven geen feest. Mijn vrouw heeft 's nachts regelmatig last van opvliegers. Onder u zijn ongetwijfeld mensen die weten wat dat kan betekenen. Maar vannacht had ik last van een andere variant: 'een aanvlieger'. Ineens werd ik wakker en sloegen mijn gedachten op hol. 


Het waren sombere gedachten, het idee dat het nooit meer zal komen, het gevoel dat ik niets meer waard bent, ik nergens meer echt bij hoor. Het zweet brak mij aan alle kanten uit. Hoe moet dit nu verder???


Uit: Volkskrant, 14 april 2012

CBS-statistiek
Vanmorgen bracht de Volkskrant een deel van de eigenwaarde terug: ik hoor zeker nog wel ergens bij. Ik maak deel uit van de CBS-statistieken van ouderen die al langer dan een jaar werkloos is. Het is een twijfelachtig genoegen, maar toch!


2011 telde meer langdurig werklozen
Flinke toename aantal langdurig werklozen, zo kopte het bericht. Met verder de de treurigmakende cijfers dat bijna de helft van de oudere werklozen (boven 45 jaar, bedoelt men) al een jaar of langer werkloos is...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten